Közösségi marketing elemzés

Közösségi marketing elemei - Facebook, Google, Twitter és a többiek

Lehetőségek, veszélyek

Kutatása

Közösségi marketing elemzés során az iparágnak megfelelő közösségi oldalak felkutatása az elsődleges feladat. Illetve milyen formában érhető el a potenciális célpiac. Milyen tartalmi elemeket érdemes felhasználni a kommunikációhoz, hogy sikeresek legyünk. A versenytársak megvizsgálása fontos, hogy lássuk ők milyen erősek ezen a területen. Stratégiailag jelenleg a Facebook a legerősebb közösségi "játszótér", ahol külön elemzést kell elvégezni a lehetőségekkel kapcsolatban.

Meglévő eszközök

Helyzetelemzése

Közösségi marketing elemzés jelenlegi állapotával kiderült jelenleg mennyire használja ki a cég a lehetőségeket. Milyen céllal jelenik meg a közösségi oldalakon, illetve azok mennyire erősítik az üzleti célokat? Fontos szempont, hogy megfelelően mérve van-e ennek a folyamatnak a lépései. Az elemzés során ki kell deríteni a megvalósítással megbízott személy kompetenciáit, hogy átlátja e a lehetőségeket. Minden információ rendelkezésére áll a hatékony munkavégzéshez?

Eredmények vizsgálata

Iránymutatás

Közösségi marketing iránymutatást a kutatás eredményei, illetve a helyzetelemzés állapota befolyásolja. Közösen meghatározzuk, mi az elsődleges feladat a közösségi marketing területen. A kivitelező csapat pontosan megkapja az ütemezést a feladatok elvégzéséhez. Ennek köszönhetően átlátható lesz a megvalósítás, illetve ellenőrízhető. Kialakítható egy átlátható terv, ami megvalósításával a cég közösségi marketing eredményei hatékonyabbak lesznek.